Ukens navn: Aleksander Ragnem

Aleksander Ragnem
Regional Sales director Nordic
Belvar

Aleksander Ragnem er Gift med Gina, har to barn på 2 og 4 år og bor i Lillestrøm. Han er en engasjert leder med solid erfaring i salgsledelse og med lidenskap for salg og markedsføring. Han er utdannet på Handelshøyskolen BI og startet å jobbe innen salg da han var 20 år gammel. Gjennom de siste 14 årene har Aleksander jobbet med organisasjonsutvikling og salgsledelse innen selskaper som Sector Alarm, Lindorff, Staples og Berendsen tekstil Service. I oktober gikk han inn i rollen som Nordisk Salgsdirektør for Belvar konsernet.  Aleksander har også betydelig erfaring fra omstilling- og utviklingsprosesser med fokus på å skape en sterk prestasjonskultur.

Q: Hva består din arbeidshverdag av?

A: Det er en stor grad av variasjon, men med sterkt fokus på ulike prosjekter i Norden og strategiarbeid for å sikre vekst og fremgang for alle våre hoteller. Sikre en positiv utvikling for salgsavdelingen gjennom god kommunikasjon, tydelige tilbakemeldinger og klare forventninger. Mitt mål er at alle har de riktige prioriteringene og går mot det samme målet.

Q: Hva er det beste ved jobben din?

A:  Menneskene jeg jobber sammen med, lidenskapen og engasjementet. Det er også fantastisk å komme inn i en fremoverlent organisasjon med store ambisjoner og mange dyktige fagfolk innenfor hotell- og restaurantbransjen. Muligheten til å kunne påvirke vekst hos alle First-hotellene og i tillegg å ha det overordnede salgsansvaret for trolig Norges fineste kurs- , konferanse- og eventarena, X Meeting Point med Norges første Marriott hotell, Moxy.

Q: Har du noen du har sett opp til?

A: Jeg ser opp til dem som aldri gir opp, fokuserer på muligheter og har et positivt mindset.

Q: Har dere noen hyggelige tradisjoner på kontoret?

A:  På X Meeting Point kårer vi hvert kvartal en «STAR» medarbeider, en som virkelig lever opp til våre verdier og kultur, og ved årets slutt fremhever vi den aller beste som «Årets STAR». Belvar har også en årlig kick-off der ansatte fra alle hotellene våre og fra hovedkontorene blir invitert til faglig påfyll, nettverksbygging og sosialt samvær. Her har vi fokus på å sikre en drivkraft for kommende år, samt sette pris på gode prestasjoner gjennom en rekke utmerkelser.

Q: Hva syns du er det beste ved HSMAI?

A:  Det jeg har hørt fra mine nå nye kollegaer, er at dere bidrar til mye faglig påfyll, at dere hele tiden bygger et større internasjonalt nettverk, som igjen byr på spennende foredragsholdere. Og at HSMAI-prisene henger høyt!

Q: Er det noen aktiviteter eller tiltak du syns HSMAI bør starte opp?

A: En tilbakemeldingsportal, slik at medlemmene kan støtte opp under utviklingen til HSMAI og komme med innspill.

Q: Dere skal være utstiller på HSMAI Møte- og Eventbørsen torsdag 9. Januar på Scandic Fornebu. Hvorfor er det viktig for dere å være med her?  

A: Det er en av de viktigste møteplassene for bransjen som gjør at vi får profilert alle våre nyheter, alt det vi jobber med å utvikle til enhver tid. Og ikke minst så er vi nå en så stor familie med mange spennende eiendommer.

Q: Beskriv en perfekt helg for deg.

A:  Avslapning med familie

Q: Hvis du var Norges statsminister, hva ville du lagt vekt på?

A: Lagt til rette og sikret gode vekst vilkår for små og mellomstore bedrifter og gi bedre rammebetingelser for reiselivet.

Q: Hvordan vil noen som kjenner deg beskrive deg?

A: Fokus på familien, Entusiastisk, positiv og svært opptatt av resultater.

Q: Hvor går neste reise, privat eller i arbeid?

A: Malmø – strategi møte for salg i Sverige og Danmark.

Q: Har du noen spesielle hobbyer?

A: Trening på Sats, turer i fjellet, snowboard, langrenn og selvfølgelig har jeg en lidenskap for hoteller.  

Q: Om du var fanget på en øde øy, hva ville du tatt med deg, om du fikk velge én ting?

A: Saks.

Q: Takk, har du ellers noe på hjertet?

A: Rett mental innstilling er viktig i hverdagen, for: det du fokuserer på får du mer av, – alltid!

Foto: Aleksander Ragnem